Obserwuj: Biuro Prasowe Sony Polska

Piękno w szczególe – Sony BRAVIA ZD9 już w sprzedaży

Komunikat prasowy   •   Wrz 13, 2016 11:00 CEST

Prosty, minimalistyczny, solidny - po prostu japoński. Sony zabiera nas w podróż do świata estetyki rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Czerpiąc z niego wszystko co najlepsze, zaprojektowano telewizor, jakiego jeszcze nie było - BRAVIA ZD9. Jego sprzedaż ruszyła właśnie w 21 punktach Sony Centre w Polsce.

Wyjątkowa jakość obrazu telewizorów z serii ZD9, to nie jedyny czynnik, który dostarczy jego użytkownikowi intensywnych doznań wizualnych. 70 lat doświadczenia w projektowaniu urządzeń elektronicznych oraz nawiązanie do filozoficznych korzeni Dalekiego Wschodu pozwoliły Sony stworzyć wyjątkowy telewizor, będący połączeniem harmonijnej tradycji Zen z najnowocześniejszymi, przełomowymi technologiami.

Rodzina telewizorów z serii Z to hołd oddany prostocie i minimalizmowi tradycyjnego, japońskiego wzornictwa. Modele z serii ZD9 są odważnym zastosowaniem kreatywności i innowacyjności, które inspirują projektantów Sony od początku istnienia firmy. „Uważałem, że jeśli produkty mają nosić nazwę Sony, ich projektowanie należy podporządkować jakiejś nadrzędnej filozofii i zagwarantować ich spójność bez względu na to, z jakiego działu pochodzą”, powiedział niegdyś Norio Ohga, pierwszy w historii Sony dyrektor kreatywny marki. Koncepcja ta towarzyszy projektantom firmy do dnia dzisiejszego.

Główną inspirację do zaprojektowania telewizorów z serii Z stanowiły klasyczne japońskie elementy architektury oraz konserwatywne formy kompozycyjne, takie jak maty tatami czy okienka yukimi-mado. Brak widocznych przewodów, dzięki specjalnej konstrukcji podstawy, oraz oryginalna obudowa wykonana na kształt tradycyjnych, japońskich drzwi shoji podkreślają ład i harmonię. Odzwierciedlają porządek świata, w którym wszystko ma swoje miejsce. Taką filozofię projektowania można określić japońskim słowem wabi, w wolnym przekładzie oznaczającym „prostotę cichego życia”.

Zjawiskowo smukły ekran telewizorów z serii ZD9 charakteryzuje się wyjątkową lekkością formy, a prędkość działania odzwierciedla dynamikę szybkiego życia współczesnych ludzi. Każdy element konstrukcji jest precyzyjnie dopracowany - proste linie i mniejsze, geometryczne kształty oraz stonowana gama szarości fenomenalnie dopełniają cały projekt. Wpisują się też w nowoczesne trendy oraz koncepcje aranżacji przestrzeni domowej.

Przy pracy nad obrazem, który daje wrażenie idealnie nasyconej czerni, inspirowano się widokiem nocnego nieba. By ukazać całą jego głębię i realizm, opracowano szereg innowacyjnych technologii, takich jak procesor obrazu 4K HDR Processor X1™ Extreme i autorski system podświetlenia Backlight Master Drive™.

Telewizory z serii Z dostępne są w 21 sklepach Sony Centre w Polsce, w rozmiarze 65 oraz 75 cali. Do sprzedaży u głównych detalistów trafiły również 4 inne modele Sony BRAVIA, ogłoszone w lipcu tego roku: XD83, XD80, XD75 oraz XD70.

Więcej informacji na temat telewizorów BRAVIA z serii ZD9 można znaleźć na stronie głównej Sony oraz na stronach biura prasowego Sony online.

Sony Corporation jest czołowym producentem sprzętu audio, wideo, fotograficznego, rozrywkowego, telekomunikacyjnego i informatycznego oraz podzespołów elektronicznych przeznaczonych na rynek masowy i dla odbiorców profesjonalnych. Działalność w segmentach muzyki, filmu, rozrywki komputerowej i Internetu zapewnia Sony wyjątkową pozycję: światowego lidera w branży elektronicznej i rozrywkowej. Skonsolidowany obrót Sony w roku obrachunkowym, który zakończył się 31 marca 2016, wyniósł w przybliżeniu 72 miliardy dolarów USA. Ogólnoświatowa strona www Sony: http://www.sony.net