Obserwuj: Biuro Prasowe Sony Polska

Sony podsumowuje technologiczną stronę Mistrzostw Świata w Brazylii

Komunikat prasowy   •   Lip 21, 2014 12:40 CEST

Miliardy widzów na całym świecie po raz kolejny potwierdziły, jak ważnym wydarzeniem są Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. FIFA World Cup™ odbywa się co cztery lata od 1930 roku (z wyjątkiem lat 1942 i 1946). Od samego początku, po dzień dzisiejszy, Mistrzostwa cieszą się ogromnym zainteresowaniem fanów futbolu z całego świata. Upragniony Puchar Mistrzów Świata trafił dotąd w ręce jedynie 8 krajów: Brazylia (5 razy), Włochy (4 razy), Niemcy (4 razy – w tym tegoroczny tytuł mistrza świata), Argentyna (2 razy), Urugwaj (2 razy), Hiszpania (1 raz), Anglia (1 raz) i Francja (1 raz). 

Sony na FIFA World Cup 2014

Finały Piłkarskich Mistrzostw Świata tworzą nie tylko zawodnicy, sędziowie czy trenerzy. Aby fani mogli zobaczyć zmagania na murawie, każdego dnia sztab ludzi i sprzętu musi być gotowy do niezawodnego działania. Jest to ogromne przedsięwzięcie technologiczne - w sumie podczas Mistrzostwa Świata FIFA World Cup™ 2014 w Brazylii, rozegrane zostały 64 mecze w dwóch strefach czasowych, na 12 stadionach, z udziałem 32 drużyn narodowych.

Sony, jako oficjalny partner tego wydarzenia, wyczarterowało 47 samolotów, użyło ponad 200 kamer HD i zaangażowało przeszło 100 operatorów do swojego 280-osobowego zespołu. Każda z pracujących na Mundialu ekip Sony miała jedynie 90 minut na spakowanie sprzętu — w postaci 51 modułów — i jego załadunek do samolotu, by został przetransportowany nocą do kolejnego obiektu. Niezależnie, po zakończeniu każdego meczu, 8,5-tonowa ciężarówka dostarczała cały sprzęt ruchomy do strefy dla nadawców. 

Sony na FIFA World Cup 2014

Transport nie był jednak największym wyzwaniem, z jakim przyszło się zmierzyć. Przelot do Brazylii wiązał się z przekroczeniem równika, zatem niezbędna była kompensacja zmiany pola magnetycznego we wszystkich kamerach pracującej na miejscu ekipy (ze względu na inne właściwości pola magnetycznego ziemi w tym rejonie).

Aby umożliwić transmisję na żywo podczas mistrzostw, Sony przygotowało 24 stworzone specjalnie na zamówienie kontenery produkcyjne HD. Znajdował się w nich cały sprzęt zespołu odpowiedzialnego za transmisję rozgrywek. Do obsługi każdego meczu wykorzystane były również dwa helikoptery, które miały zapewnić kibicom najlepsze możliwe ujęcia. Ponadto zaangażowano 37 kamer standardowych (aż o pięć więcej, niż na poprzednich mistrzostwach świata w RPA), kamerę powietrzną i Cablecam (ruchoma kamera umieszczona na 4 linach centralnie nad boiskiem), 2 kamery do rejestracji obrazu w przyspieszonym tempie oraz niezależne kamery do przeprowadzania wywiadów. Do rejestracji i transmisji obrazu HD wykorzystanych zostało 340 kamer Sony HDC z oprzyrządowaniem, 72 kamery Super Slo-motion z oprzyrządowaniem, 48 mikserów wizyjnych Sony i 820 profesjonalnych monitorów Sony. 

Sony na FIFA World Cup 2014

2500 godzin zarejestrowały kamery Sony zarówno w formacie HD, jak również, po raz pierwszy w historii, w formacie 4K. Przy użyciu tych materiałów Sony wspólnie z FIFA wyprodukuje oficjalny film podsumowujący Mistrzostwa Świata FIFA World Cup™ 2014 w 4K, na który składać się będą wybrane mecze, a w szczególności mecz finałowy pomiędzy Niemcami i Argentyną. Materiał będzie udostępniany przez FIFA za pośrednictwem serwisów z treściami 4K. Dzięki temu widzowie będą mogli cieszyć się najwyższym standardem jakości obrazu cyfrowego oraz grafiki komputerowej i jeszcze mocniej poczuć atmosferę, która towarzyszyła mundialowi. Fragmenty meczów Mundialu, nagrane w 4K są dostępne w w 200 wybranych sklepach w całej Europie. Polscy kibice mogą zapoznać się z nimi w wybranych sklepach sieci Media Markt, Saturn oraz Sony Centre w największych miastach w Polsce. Mecze są prezentowane na telewizorach 4K BRAVIA serii X9 o przekątnych ekranu 55 i 65 cali.

Sony podsumowuje Mundial

Sony podsumowuje Mundial 

Sony Corporation jest czołowym producentem sprzętu audio, wideo, rozrywkowego, telekomunikacyjnego i informatycznego oraz podzespołów elektronicznych przeznaczonych na rynek masowy i dla odbiorców profesjonalnych. Działalność w segmentach muzyki, filmu, rozrywki komputerowej i Internetu zapewnia Sony wyjątkową pozycję: światowego lidera w branży elektronicznej i rozrywkowej. Skonsolidowany obrót Sony w roku obrachunkowym, który zakończył się 31 marca 2014, wyniósł w przybliżeniu 75 miliardów dolarów USA. Ogólnoświatowa strona www Sony: http://www.sony.net