Obserwuj: Biuro Prasowe Sony Polska

Moneypenny główną bohaterką krótkiego filmu nagranego dla Sony

Komunikat prasowy   •   Wrz 14, 2015 01:01 CEST

Naomie Harris gra główną rolę w 60-sekundowym minifilmie, w którym stara się dostarczyć Bondowi niezbędny w jego misji smartfon Xperia

  • Nowa reklama Sony prezentuje nowe technologie „stworzone na potrzeby Jamesa Bonda”.
    W londyńskiej dzielnicy South Bank Moneypenny nagrywa film w silnie zwolnionym tempie za pomocą aparatu Sony RX100 IV
  • Wkrótce jednak tempo przyspiesza: rozpoczyna się emocjonująca ucieczka, której celem jest dostarczenie Bondowi smartfona Xperia Z5
  • Danny Kleinman — reżyser wielu słynnych bondowskich sekwencji tytułowych — nakręcił ten krótki film, aby zaostrzyć apetyty fanów superagenta, czekających na kolejną odsłonę jego przygód

Przed zbliżającą się premierą wyczekiwanego filmu „Spectre” firma Sony rozpoczyna nową kampanię reklamową pod hasłem „Made for Bond” („stworzone na potrzeby Bonda”) z Naomie Harris jako Moneypenny w roli głównej. „Spectre” to koprodukcja trzech wytwórni: EON Productions Alberta R. Broccoliego, Metro-Goldwyn-Mayer i Sony Pictures Entertainment. Premiera filmu planowana jest na 26 października w Wielkiej Brytanii i 6 listopada w Polsce.

Ten krótki film reklamowy to naprawdę mocne uderzenie: zobaczymy w nim szaleńczy pościg ulicami londyńskiego South Bank oraz Moneypenny walczącą z tajemniczymi złoczyńcami, którzy usiłują jej przeszkodzić w dostarczeniu Bondowi smartfona Xperia Z5. Agentka wykorzystuje najnowocześniejsze gadżety, między innymi zaawansowany aparat kompaktowy Cyber-shot RX100 IV, do nagrywania śledzonych osób w silnie zwolnionym tempie.

Twórcą 60-sekundowego filmu jest słynny brytyjski reżyser Danny Kleinman. Za produkcję odpowiadały wytwórnia Rattling Stick i agencja reklamowa adam&eveDDB. Większa część materiału została sfilmowana za pomocą profesjonalnej kamery kinowej F65 firmy Sony, ale w filmie widać także zdjęcia w zwolnionym tempie z aparatu RX100 IV i fotografie na ekranie smartfona Xperia Z5.

— Chcieliśmy odtworzyć klimat filmów o Bondzie w reklamowej miniaturze — komentuje Kleinman. — Zależało nam, aby widzowie poczuli emocje towarzyszące pościgowi i trudnej do wykonania misji rozgrywającej się na ulicach Londynu.

— Londyn to idealny plan do takich zdjęć — dodaje Naomie Harris. — Esencją Bonda jest brytyjskość, dlatego ta reklama po prostu musiała być nakręcona właśnie tutaj. W zasadzie nie jest to typowa reklama, raczej pełen dynamicznej akcji minifilm.

— Firma Sony współpracuje przy produkcji filmów o Jamesie Bondzie od czasów „Casino Royale” — mówi Kazuo Hirai, prezes i dyrektor generalny Sony Corporation. — Warto zauważyć, że zarówno Xperia Z5, jak i RX100 IV to co prawda urządzenia wyjątkowe, wyposażone w mnóstwo funkcji i najnowsze technologie, ale także całkowicie realne i przeznaczone do codziennego użytku. Niezależnie od tego, czy używa ich Moneypenny, czy fotograf robiący wspaniałe zdjęcia i dzielący się nimi na portalu społecznościowym, są to znakomite produkty, łatwe w obsłudze, mieszczące się w kieszeni, równie dobrze sprawdzające się w codziennym użytkowaniu, jak w czasie tajnej misji szpiegowskiej.

Kampanię oficjalnie rozpoczyna film reklamowy, który w Wielkiej Brytanii będzie wyświetlany od 1 października do 8 listopada 2015 r. Kampania, zorganizowana przez dom mediowy MediaCom, obejmie także prasę, reklamę w sklepach, media cyfrowe i reklamę zewnętrzną.

Aparat RX100 IV łączy niewielkie rozmiary z ogromnymi możliwościami. Jest wyposażony jest w pierwszy na świecie[1] przetwornik obrazu Exmor RS „stacked CMOS” typu 1,0, możliwość nagrywania obrazu filmowego przeznaczonego do wyświetlenia w maksymalnie 40-krotnie zwolnionym tempie (czyli możliwość rejestracji do 1000 kl./s.)[2] i odczyt danych pięciokrotnie szybszy niż w poprzednich modelach. To po prostu doskonały sprzęt dla Moneypenny!

Z kolei Xperia Z5 to idealny smartfon nowej generacji dla Jamesa Bonda. Jej wyposażenie obejmuje najszybszy autofokus w świecie smartfonów[3], który ustawia ostrość w ciągu zaledwie 0,03 sekundy[4], i klasyczny przycisk zasilania połączony ze skanerem odcisku palca. Model ten ma ponadto wodoodporną konstrukcję[5]. Xperia Z5 została zaprezentowana 2 września 2015 r., a do sklepów na całym świecie trafi w październiku 2015 r.

[1] W segmencie aparatów fotograficznych (według badań przeprowadzonych przez Sony w czerwcu 2015 r.).

[2] W systemie PAL. Przełączanie trybów PAL/NTSC umożliwia system menu. Materiał do odtwarzania w zwolnionym tempie może być nagrywany z szybkością 1000, 500 lub 250 kl./s.). Przy nagrywaniu obrazu do odtworzenia w zwolnionym tempie nie można nagrywać dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDXC klasy 10 lub wyższej.

[3] Na podstawie wyników testów technicznych porównujących szybkość systemu AF telefonów Sony Xperia™ Z5 Compact i Xperia™ Z5 ze smartfonami Apple iPhone 6, Apple iPhone 6 Plus, HTC One M9, LG G4, Samsung Galaxy Note 4 i Samsung Galaxy S6 (będących „czołowymi smartfonami”, zdefiniowanymi przez Strategy Analytics jako sześć flagowych urządzeń o największym w 2015 r. udziale półkowym). Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Strategy Analytics między 5 a 6 sierpnia 2015 r. Dalsze informacje dostępne są na stronie internetowej Sony Mobile Communications

[4] Zgodnie z wytycznymi Camera & Imaging Products Association.

[5] Seria Xperia Z5 jest wodoodporna i chroniona przed pyłem pod warunkiem przestrzegania kilku prostych zaleceń: wszystkie porty i osłony muszą być szczelnie zamknięte; smartfona nie można zanurzyć w wodzie na głębokość większą niż 1,5 m ani na czas dłuższy niż 30 minut; woda musi być słodka. Dozwolone jest okazjonalne użycie w chlorowanych basenach pod warunkiem późniejszego wypłukania w świeżej, słodkiej wodzie. Zabronione jest użycie w wodzie morskiej lub w basenach ze słoną wodą. Użytkowanie urządzenia w niewłaściwy sposób spowoduje utratę gwarancji. Urządzenie spełnia wymagania dla stopnia ochrony IP65 i IP68. Znaczenie tych stopni i dalsze informacje można znaleźć na http://support.sonymobile.com/global-en/dm/waterproof.

Sony Corporation jest czołowym producentem sprzętu audio, wideo, rozrywkowego, telekomunikacyjnego i informatycznego oraz podzespołów elektronicznych przeznaczonych na rynek masowy i dla odbiorców profesjonalnych. Działalność w segmentach muzyki, filmu, rozrywki komputerowej i Internetu zapewnia Sony wyjątkową pozycję: światowego lidera w branży elektronicznej i rozrywkowej. Skonsolidowany obrót Sony w roku obrachunkowym, który zakończył się 31 marca 2015, wyniósł w przybliżeniu 68 miliardów dolarów USA. Ogólnoświatowa strona www Sony: http://www.sony.net