Obserwuj: Biuro Prasowe Sony Polska

Najlepsze stało się jeszcze lepsze: Sony zapowiada słuchawki bezprzewodowe WH-1000XM4 z wiodącym systemem redukcji hałasu

Komunikat prasowy   •   Sie 06, 2020 17:00 CEST

  • Znakomity dźwięk i najlepszy na rynku system redukcji hałasu
  • Mniej hałasu, jeszcze czystszy dźwięk i inteligentna technologia automatycznie optymalizująca sposób reprodukcji
  • Praktyczne, wygodne, stylowo wyglądające urządzenie z akumulatorem na 30 godzin pracy

Firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek słuchawek WH-1000XM4, będących 4. generacją bezprzewodowych słuchawek nausznych z systemem redukcji hałasu z nagradzanej rodziny Sony 1000X. Najnowszy model oferuje nie tylko wszystkie technologie z niezwykle popularnego WH-1000XM3, lecz także dodatkowe, inteligentne cechy i funkcje, które pozwalają regulować i personalizować muzykę, zwiększyć efektywność redukcji hałasu oraz automatycznie sterować przepuszczaniem dźwięków z otoczenia odpowiednio do preferencji słuchacza.

Więcej ciszy, lepszy dźwięk

Słuchawki WH-1000XM4 redukują hałas lepiej niż wszystkie poprzednie modele Sony. Skuteczniej osłabiają dźwięki o średniej i wysokiej częstotliwości w samolocie, kawiarni i innych miejscach. Technologia dwóch czujników hałasu wykorzystuje po dwa mikrofony na każdym z nauszników, by przechwytywać hałasy z otoczenia i kierować odpowiednie dane do procesora redukcji hałasu QN1 HD. Z kolei nowy układ SoC (System on Chip) BLUETOOTH® Audio wykrywa i koryguje parametry muzyki i hałasu ponad 700 razy na sekundę. Procesor redukcji hałasu QN1 HD stosuje nowy algorytm, by zapewnić redukcję hałasu w czasie rzeczywistym. Dzięki temu łatwiej jest pozostać sam na sam z ulubioną muzyką i odsunąć od siebie zgiełk otaczającego świata.

Oparty na technologii Edge-AI system DSEE Extreme™ dokładniej rekonstruuje dźwięki tracone podczas kompresji cyfrowej. Edge-AI analizuje muzykę w czasie rzeczywistym i rozpoznaje instrumentację, gatunek muzyczny i indywidualne cechy utworu, a następnie przywraca wysokie częstotliwości zanikające przy kompresji, by zapewnić słuchaczowi bogatsze, pełniejsze wrażenia. Aby stworzyć taki system sztucznej inteligencji, trzeba było zebrać dane muzyczne i precyzyjnie ustalić zawartość poszczególnych sygnałów muzycznych. Dokonano tego we współpracy z firmą Sony Music Studios Tokyo.

Słuchawki WH-1000XM4 są zgodne z technologią 360 Reality Audio: nowym źródłem intensywnych przeżyć muzycznych uzyskiwanych w połączeniu ze smartfonem Android™ lub telefonem iPhone z zainstalowaną aplikacją partnerskiego serwisu streamingowego[1]. 360 Reality Audio pozwala poczuć się uczestnikiem koncertu ulubionego wykonawcy. W przypadku użycia słuchawek WH-1000XM4 i aplikacji „Sony | Headphones Connect”[2] można ponadto wytworzyć wszechogarniającą przestrzeń dźwiękową, dostosowaną do indywidualnych cech słuchacza.

Lepsze, niepowtarzalne wrażenia

Aby zapewnić idealne warunki słuchania, inteligentna funkcja Adaptive Sound Control w słuchawkach WH-1000XM4 dostosowuje ustawienia dźwięków z otoczenia do lokalizacji i aktywności słuchacza. Z upływem czasu funkcja Adaptive Sound Control zaczyna rozpoznawać często odwiedzane miejsca, takie jak biuro, siłownia, ulubiona kawiarnia itp., i dostosowuje dźwięk do sytuacji. Umożliwia na przykład spokojną podróż, bez hałasów z otoczenia zakłócających ulubione utwory. Z kolei podczas spaceru pozwala zanurzyć się w muzyce, ale także słyszeć wszystko, co dzieje się dokoła. Często odwiedzane miejsca i preferowane ustawienia można zdefiniować w aplikacji „Sony | Headphones Connect App”. Zmiana otoczenia będzie wówczas powodowała automatyczną zmianę ustawień dźwięków otoczenia[3].

Wygoda w codziennym życiu

Nowością w słuchawkach WH-1000XM4 jest funkcja „Speak-to-Chat”. Umożliwia ona krótką rozmowę — na przykład zamówienie kawy — bez zdejmowania słuchawek. Kiedy użytkownik zacznie mówić, słuchawki automatycznie rozpoznają jego głos, wstrzymują odtwarzanie muzyki i przepuszczają dźwięki z otoczenia, umożliwiając rozmowę. Odtwarzanie jest wznawiane po 30 sekundach[4] od zakończenia rozmowy. Słuchawki WH-1000XM4 można też przełączyć w tryb dźwięków otoczenia, pozwalający wysłuchać komunikatu lub zamienić z kimś dwa słowa. W tym celu wystarczy przyłożyć rękę do nausznika — powoduje to błyskawiczne zmniejszenie głośności i przepuszczenie dźwięków z zewnątrz.

Aby zapobiec wyładowaniu akumulatora, słuchawki WH-1000XM4 wykrywają także, czy są używane. Wbudowany czujnik zbliżeniowy i dwa czujniki przyspieszenia automatycznie zatrzymują odtwarzanie po zdjęciu słuchawek. Kiedy użytkownik z powrotem je założy, muzyka zacznie grać na nowo.

W słuchawkach WH-1000XM4 zastosowano także nową technologię „Precise Voice Pickup”. Optymalizuje ona wykorzystanie pięciu wbudowanych mikrofonów, by zapewnić czystość głosu podczas rozmów przez telefon i używania funkcji Speak-to-Chat.

Najwyższe standardy projektowania i wzornictwa

Słuchawki WH-1000XM4 są stworzone dla osób, które dużo podróżują. Łączą finezyjny wygląd z wyjątkowo wygodną i lekką konstrukcją, dzięki której są niemal niewyczuwalne w noszeniu. Miękkie nauszniki równomiernie rozkładają nacisk, a większa powierzchnia styku z nausznikiem poprawia stabilność.

Słuchawki WH-1000XM4 mogą być połączone z dwoma urządzeniami BLUETOOTH® równocześnie i automatycznie przełączać się na dzwoniący telefon. Aktywne urządzenie można też zmienić samodzielnie — wystarczy dotknąć przycisku.

Słuchawki WH-1000XM4 są wyposażone w technologie NFC i BLUETOOTH®, a ich akumulator wystarcza nawet na 30 godzin słuchania[5]. Dzięki funkcji szybkiego ładowania zaledwie 10-minutowe wystarczy na maksymalnie 5 godzin odtwarzania bezprzewodowego[6].

Słuchawki WH-1000XM4 obsługują wygodną funkcję Google Fast Pair. Pozwala ona łatwo odszukać pozostawione urządzenie dzięki odtwarzaniu dźwięku kontrolnego lub poprzez sprawdzenie ich ostatniej znanej lokalizacji w aplikacji Google „Znajdź moje urządzenie” na smartfonie.

Najnowszy model ma takie same funkcje panelu dotykowego jak jego poprzednik. Jest zoptymalizowany do współpracy z Asystentem Google i asystentem Amazon Alexa, dzięki czemu pozwala planować dzień z pomocą preferowanego asystenta głosowego.[7]

Słuchawki bezprzewodowe WH-1000XM4 z najlepszym na rynku systemem redukcji hałasu w wersji czarnej i srebrnej trafią do sprzedaży jeszcze w sierpniu 2020.

Dane techniczne produktu znajdują się pod adresem: https://www.sony.pl/electronics/sluchawki-palak-na-glowe/wh-1000xm4

Film promujący ten produkt znajduje się pod adresem https://youtu.be/lIJPrYIR8Ek

Więcej informacji o technologii 360 Reality Audio podano pod adresem: http://www.music.com/360RA

Więcej wiadomości z firmy Sony można znaleźć pod adresem https://presscentre.sony.pl/

[1] Dalsze informacje o technologii 360 Reality Audio są dostępne pod adresem https://www.sony.net/360RA/

[2] Wymagane jest pobranie aplikacji Sony | Headphones Connect na urządzenie z systemem iOS / Android. Odpowiednie wersje tej aplikacji są dostępne w serwisach App Store i Google Play. Aplikacje, usługi sieciowe, treści, system operacyjny i oprogramowanie tej aplikacji mogą podlegać oddzielnym regulaminom i zostać zmienione, wstrzymane bądź wycofane w dowolnym momencie. Mogą być wymagane opłaty, rejestracja i podanie danych karty kredytowej. Używany produkt musi być podłączony do sieci bezprzewodowej.

[3] Informacja o lokalizacji nie jest przesyłana na serwer, ponieważ uczenie się lokalizacji działa w trybie offline.

[4] Konfigurowanie przy użyciu aplikacji Sony | Headphones Connect.

[5] Z włączonym systemem redukcji hałasu. Do 38* godzin przy wyłączonym systemie redukcji hałasu

[6] Z użyciem oferowanego oddzielnie zasilacza sieciowego

[7] Google jest znakiem towarowym Google LLC. Amazon, Alexa oraz wszystkie odnośne logo są znakami towarowymi Amazon.com Inc. lub jego podmiotów zależnych. Asystent Google i asystent Alexa są dostępne tylko w wybranych językach i krajach/regionach.

Sony Corporation jest czołowym producentem sprzętu audiowizualnego, rozrywkowego, telekomunikacyjnego i informatycznego oraz podzespołów elektronicznych przeznaczonych na rynek masowy i dla odbiorców profesjonalnych. Działalność w segmentach muzyki, filmu, rozrywki interaktywnej i Internetu zapewnia Sony wyjątkową pozycję: światowego lidera w branży elektronicznej i rozrywkowej. Skonsolidowany obrót Sony w roku finansowym, który zakończył się 31 marca 2018 r., wyniósł w przybliżeniu 77 miliardów dolarów USA. Ogólnoświatowa strona www Sony: http://www.sony.net/